Modul de fusteria

    CURS DE FUSTERIA

 MEMORIA DEL CURS DE FUSTERIA

 JUSTIFICACIO DEL CURS

Si analitzem els estudis reglats que  es fan a la nostra ciutat,observem la necesitat de fomentar i promocionar l´aprenentatge d´oficis atraves de cursos o accions formatives que estiguin dinamitzades.Veien que aquets oficis de caire tradicional no se imparteixen com especialitat,ni com a módul profesional dels contemplats per la reforma,en cap dels Centres de Formaciò Profesional d´aquesta ciutat i comarca.

Es per aquet motiu que pensen que aquesta formaciò donaría resposta a la manca d´ensenyament en aquesta área.

El curs que plantegem no suposa cap coneixements previs en aquet camp,per part del alumnes.

Per altra banda veien que cada cop mes les empreses volen personal mes especialitzat deixant de banda l´aprenentatge tradicional de l´ofici..

Aquet curs representa per l´alumne la posibilitat de comprobar el seu nivell de coneixements,els métodos,usos i costums laborals,tenin efectes positius a l´hora d´insecció laboral.

COL.LECTIU A QUI VA ADREÇAT

Creiem que aquet curs pot adreçarse a un col.lectiu de joves amb un nivell d´estudis similar al certificat o graduat sense cap formació previa en el mon de la fustería.

Joves que estiguin en atur amb mes o meins de 25 anys,joves els cuals no poden continuar el la Formaciò Profesional,joves que estiguin en Escoles taller,Aules taller,etc.

Caldria montar un grup de 10 a 15 persones depenen del espai del que disposem  per aquesta activitat i característiques,no aconsellem un número mes gran d´alumnes.

Els joves tan poden ser homes que dones.

TIPOS DE SELECCIO A REALITZAR

La selecció d´alumnes per aquet curs es faría conjuntament amb els técnics de les oficines d´INEM,deixant la selecciò final per part dels técnics d´aquet centre i es valoraría:

1.Grau de motivaciò per participar en el curs

2.Nivell de cultura general

3.Nivell de coneixements especifics de fustería

4.Edat i situaciò militar

5.Situaciò sòcio-laboral

OBJECTIUS  GENERALS A ASSOLIR

1.- Apendre a manipular les eines i maquinaria básiques de la fustería.

2.- Adquirir coneixements i técniques necesaries per fer treballs de fustería.

3.- Adquirir coneixements i técniques per l´instal.laciò de prestatgeríes i

mobles.

4.- Apendre a construir petits mobles.

5.- Apendre a realitzar i caracterizar ensambles.

6.- Adquirir coneixements de dibuix i técniques de mesures.

7.- Afavorir la creació de nous llocs de treball afavorir l´aprenentatge a les

empreses.

8.- Afavorir la rentabilitat a les empreses.

9.- Concretant tot aquets punts en un el primordial ,diriam que lo

fundamental es el apendre les funcions,tareas i operacions que

capaciten per desenvolupar una ocupaciò o lloc de treball concret,

amb valor actualitzat en el mercat laboral d´avui.

METODOLOGIA

L´aprenentatge dels alumnes participants al curs de fustería s´ha elaborat una metodología específica que té diferents formes d´actuaciò,les exercicis lligats a l´aprenentatge práctic de la profesiò,les ejercicis d´estimulaciò i motivaciò vers l´aprenentatge.Ejercicis individuals que analitzaren en grups.

Demostracions de com fer encaixos per part del tècnic.

Descubriments individuals i en grups de totes les unitats.

Fer una sítesis integrativa a partir dels resultats finals obtinguts.

A la fí el nostre objectiu es centra en crear un marc d´actuaciò que afavorixi el creixement personal i l´adquisiciò de nous coneixements.

El curs es basarà en dos áreas básiques de treball:

1º PART  TEORICA

2º PART PRACTICA

Tambè en tingut en conta fer diverses sortides per observar com treballan algunes de les empreses d´aquet ram en la nostra ciutat,i veure la realitat del funcionament de les materies impartides en el curs.Veure com treballan altres profesionals i contrastar am els alumnes els contiguts del curs i aconseguir,d´aquesta manera mes coneixements i experiencies enriquidores per la feina a realitzar.

PROGRAMA,CONTINGUT I TEMPORALITZACIO

 

 

 

 

PROGRAMA

Presentaciò del curs.

Mòdul  1.-  Materials

Mòdul  2.-  Eines

Mòdul  3.-  Barrinar

Mòdul  4.-  Clavar

Mòdul  5.-  Aserrar

Mòdul  6.-  Raspallar

Mòdul  7.-  Llimar

Mòdul  8.-  Lijar

Mòdul  9.-  Encaixos

Mòdul 10.-  Rebaixos o galces

Mòdul 11.-  Encol.lar

Mòdul 12.-  Com fe servir el trepant

Mòdul 13.-  Com fe servir les serres electro-portátiles

Mòdul 14.-  Com fe servir les pulidores

Mòdul 15.-  Dibuix per fusters.

Mòdul 16.-  Construcciò

Mòdul 17.-  Català

Mòdul 18.-  Seguretat i higiene en el treball

Mòdul 19.-  Insersiò laboral

CONTINGUTS

Presentació del curs:

a) Objectius i Metodología

b) Pràctiques previstes

Mòdul  1.- Materials

1.1.-  Coneixements dels diferents tipos de fustes,taulells i

herratges a col.locar.

1.2.-  Apendre a escogir els materials i herratges adecuats

per cada feina a fer.

1.3.-  Llistat de fustes,taulells i herratges.

Mòdul  2.-Eines

2.1.-  Apendre a escogir les diferents eines.

2.2.-  Coneixements i caracterització de les diferents eines.

Mòdul  3.- Barrinar

3.1.-  Apendre a barrinar escogint i caracteritzan els diferents

tipos de barrines.

3.2.-  Barrinar en una fusta amb les diferents barrines i fer

comprovacions amb els diferents cargols.

Mòdul  4.- Clavar

4.1.-  Apendre a clavar amb diferents tipos de claus.

4.2.-  Tabla esquematíca dels claus i apendre a caracterizar.los

Mòdul  5.-  Aserrar

5.1.-  Apendre a caracteritzar i aserrar fustes amb les serres.

5.2.-  Fer un esquema de les diferents tipos de serres.

Mòdul  6.-  Respallar

6.1.-  Apendre a caracteritzar i respallar amb el ribot diferentes

fustes.

6.2.-  Apendre a muntar i graduar el ribot per fer.lo servir.

Mòdul  7.-  Llimar

7.1.-  Apendre a caracteritzar i utilitzar les diferents tipos de

llimes fent un quadre esquematic.

7.2.-  Arrodonir i pulir una fusta utilitzan diferents llimes.

Mòdul  8.-  Paper de vidre

8.1.-  Apendre a caracteritzar els diferents tipos de  paper                               vidre          fent un quadre esquematic.

8.2.-  Polir una fusta a punt per pintar o vernissar.

Mòdul  9.-  Els encaixos

9.1.-  Apendre a fer encaixos diferenciant i caracteritzan els

difernts tipos de encaixos i apendre a escogir els serracs

i enformadors imprescidibles per realitzar una bona uniò

entre fustes.

9.2.-  Apendre a encaixa fustes fent diferents encaixos i fer

encaixos de diferents ferratges per la col.locaciò.

Mòdul 10.-  El rebaixat o galce.

10.1.- Apendre a rebaixar una fusta amb el ribot i el guillame.

10.2.- Apendre a caracteritzar els diferents guillames i ribots

apendre a montar i graduar.los segons les feines a fer.

Mòdul 11.-  El encolat.

11.1.- Apendre a encolar fustes,suros,formicas i altres                                      materials entre si mateixos,utilitzan diferents coles.

11.2.- Fer un quadre esquematic i caracteritzat de les diferents                                  coles.

Mòdul 12.-  El trepant electroportatil.

12.1.- Apendre a utilitzar el trepant i brocas correctement.

12.2.- Fer un quadre esquematic i caracteritzat de les diferents

broques que es fan servir.

Mòdul 13.-  Les serres electroportatils.

13.1.- Apendre a serrar en línea recta i circunferencia.

13.2.- Apendre a caracteritzar les serres segons les feines.

Mòdul 14.-  Pulidores

14.1.- Apendre a polir la fusta correctement.

14.2.- Apendre a caracterizar les diferents polidores i els

papes de vidre segons els acabats de la feina.

Mòdul 15.-  Dibuix per fusters

15.1.- Apendre a dibuixar mobles i marcs.

15.2.- Entendre els planols tan en obres com interiorisme.

Mòdul 16.-  Construcciò

16.1-  Apendre a construir mobles.

16.2-  Apendre a mesurar,tallar,repassar,forrar i montar mobles.

Mòdul 17.- Català

Atès que segurament serà un grup heterogeni (catalano-parlants,

castellano-parlants, de diferents edats …) tan sols podem fer una programaciò a priori,fins que se sàpiga el nivell dels alumnes.

Es suposa que el nivell de compresió del català serà bo.

Per tan l´objectiu d´aquet mòdul es introduir nocions bàsiques del

vocabolari amb relació al curs de fustería.

Mòdul 18.-  Seguretat i Higiene en el Treball.

En aquet mòdul treballarem les nocions bàsiques sobre l´ordenança

general de seguretat i higiene en el treball.

Area de Seguretat.

18.1.- Origen del accidents al treball

18.2.- Seguretat al treball.

18.3.- Tècniques generals d´actuaciò en seguretat.

18.4.- Protecció de la maquinaria.

18.5.- Selecció de mesures de seguretat.

Area de Higiene

18.6.- Conceptes i objectius de la higiene industrial.

18.7.- Clasificació dels contaminants i els seus efectes.

18.8.- Sistemes de protecció col.lectiva i individual.

18.9.- El suroll,generalitats,criteris i recomanacions.

Mòdul 19.- Insersiò Laboral

Canals de recerca de feina.

19.1.- Inem

19.2.- Administracions Públiques

19.3.- Ofertas directa a empresas

19.4.- Prensa local ,comarcal,nacional…

Tècniques de presentació en la recerca de la feina

19.5.- El  «Currículum vitae»

19.6.- Cartes de presentació i sol.licitutud

19.7.- Instàncies

El procés de selecció

19.8.- Entrevista personal

19.9.- Els psicotècnics

Nocions de Dret Laboral

19.10.-Conceptes d´un contracte de treball

19.11.- Tipus de contractes

Temporalitzacio

Mòduls                                                        Horas

1.- Materials                                                           25

2.- Eines                                                                 25

3.- Barrinar                                                            15

4.- Clavar                                                               15

5.- Aserrar                                                              30

6.- Respallar                                                           25

7.- Llimar                                                               25

8.- Lijar                                                                  25

9.- Encaixos                                                           90

10.- Rebaixos o galces                                            25

11.- Encol.lar                                                          25

12.- Com fer servir el trepant                                 25

13.- Com fer servir les serres electro-portatiles     25

14.- Com fer servir les pulidores                            25

15.- Dibuix per fustes                                             25

16.- Catalá                                                              25

17.- Seguretat i higuiene en el treball                   25

18.- Insersiò Laboral                                             25

Sistema d´Avaluació

Es portarà a terme de forma continuada a partir dels resultats obtinguts en l´aplicació teòrica i practica.També es tindrà en compte la responsabilitat i l´actitud dels participants,mitjançant el seguiment individual de les tasques encomanades.Aquesta avaluacio es realitzarà mitjanzant primerament una auto-avaluació,despres es fara una avaluaciò en grup i per ultim un seguiment directe per par del tècnic.

Deja un comentario